
Aby rozpocząć kampanię w Google Ads trzeba założyć konto i zalogować się do panelu. Tak naprawdę każdy może reklamować swoje usługi za pomocą tego narzędzia, ale żeby działania były naprawdę skuteczne, trzeba dokładnie dostosować parametry kampanii do realiów rynkowych i specyfiki branży. Jeśli szukasz porad na temat wdrożenia tego systemu reklamy, możesz znaleźć mnóstwo wskazówek w Internecie np. wpisując hasło „ Google Ads – jak zacząć?”.
Google Ads – jak zacząć?
Aby rozpocząć kampanię w Google Ads trzeba założyć konto i zalogować się do panelu. Tak naprawdę każdy może reklamować swoje usługi za pomocą tego narzędzia, ale żeby działania były naprawdę skuteczne, trzeba dokładnie dostosować parametry kampanii do realiów rynkowych i specyfiki branży. Jeśli szukasz porad na temat wdrożenia tego systemu reklamy, możesz znaleźć mnóstwo wskazówek w Internecie np. wpisując hasło „ Google Ads – jak zacząć?”.
Działania potrzebne aby rozpocząć skuteczną kampanię Google Ads:
Aby rozpocząć skuteczną kampanie w Google Ads musimy najpierw zalogować się w panelu. Panel logowania znajduje się w linku: https://www.google.com/partners/signup?hl=pl
Korzystając z planera słów kluczowych wybieramy interesujące nas słowa kluczowe, a więc terminy za pomocą użytkownicy szukają produktów lub usług jakie im oferujemy.
Kliknij na przycisk „Utwórz kampanię” i wybierz rodzaj kampanii, który chcesz utworzyć (np. tekstowa, graficzna itp.).
Przed uruchomieniem kampanii dobrze jest zapoznać się z bogatą ofertą szkoleniową Google. Ofertę darmowych kursów, dostępnych w języku polskim można sprawdzić pod adresem skillshop.exceedlms.com
Postępuj zgodnie z instrukcjami na ekranie, aby skonfigurować kampanię zgodnie z wymaganiami Google Ads. Możesz wybrać słowa kluczowe, określić budżet reklamowy i ustalić inne parametry kampanii.
Po skonfigurowaniu kampanii, kliknij przycisk „Zapisz i uruchom” i reklama zostanie opublikowana. Możesz monitorować działanie kampanii i uzyskiwać dostęp do danych o ruchu na stronie internetowej za pomocą raportów dostępnych
Google Ads – słowa kluczowe
Z planera słów kluczowych dowiemy się między innymi jak wyglądają słowa kluczowe (pierwsza kolumna), ile osób szuka danego słowa w ciągu miesiąca (średnia liczba wyszukań), jak trudność jest uzyskać najwyższa pozycję, a więc ile osób stara się znaleźć na samej górze wyników – wszystko to na skali od 0 do 100 oraz ile wynosi cena z 1 kliknięcie, wyrażona w złotych (Cena kliknięcia). Jako przykład podajemy najpopularniejsze terminy związane z tematem naszego artykułu Google Adwords
Słowa Kluczowe | Średnia liczba wyszukań | Trudność | Cena kliknięcia |
---|---|---|---|
google adwords | 90 500 | 29 | 497,90 |
adwords | 14 800 | 30 | 912,99 |
reklama google | 1 300 | 61 | 727,79 |
reklama w google | 590 | 59 | 912,99 |
kampanie google ads | 590 | 71 | 75,14 |
kampania google ads | 590 | 71 | 75,14 |
google ads kurs | 480 | 61 | 5,84 |
kurs google ads | 480 | 69 | 5,75 |
reklama google ads | 480 | 65 | 104,31 |
reklamy google ads | 480 | 65 | 104,31 |
kampania produktowa adwords | 480 | 1 | 7,21 |
reklama produktowa adwords | 480 | 0 |
Google Tag Manager
Tagi to fragmenty kodu, które służą do integrowania Twoich witryn z różnymi narzędziami marketingowymi. Dzięki nim można śledzić np. aktywność użytkowników na Twoich witrynach. Powstało specjalne narzędzie ułatwiające zarządzanie tagami, czyli Google Tag Manager. Można ustalać w nim reguły i tworzyć zmienne.
Google ADS koszt kampanii wraz z realnymi cenami w 2022
W Google Ads można dodawać różnego rodzaju reklamy. Searchowe mają postać tekstową i wyświetlają się w wyszukiwarce, PLA, czyli reklamy produktowe, pojawiają się w sieci wyszukiwania w postaci grafik i krótkich opisów, displayowe to grafiki wyświetlane na stronach partnerów Google, wiedo publikowane są natomiast na YouTube. Wszystkie one razem wzięte powinny składać się na skuteczną kampanię.
Liczba wejść na stronę | 26400 |
Przychody | 210000 |
Koszt budżetu reklamowego Google Ads | 10000 |
ROAS | 2100% |
Liczba transakcji | 430 |
Koszt obsługi kampanii przez agencję | 2000 |
Współczynnik konwersji | 1,63% |
Koszt kampanii | 12000 |
Zysk/strata z kampanii | 198000 |
Google Ads kurs Google
Jeśli chcesz spróbować samodzielnie prowadzić kampanię, możesz skorzystać z kursów i instrukcji zamieszczanych przez Google lub inne firmy. W Internecie można znaleźć wiele kursów np. wpisując w wyszukiwarkę „Google Ads kurs”. Pamiętaj jednak, że, aby osiągać zadowalające wyniki, oprócz wiedzy technicznej, niezbędne są również doświadczenie i szczegółowe analizy rynku. Ze swej strony polecamy kursy Google, warto sięgać po wiedzę u samego źródła.
Google Ads oferta na każdą kieszeń
Prowadzenie kampanii wiąże się z opracowaniem szczegółowej strategii i z błyskawicznym reagowaniem na zmiany rynkowe. W praktyce więc mało kto decyduje się na samodzielne działanie, większość przedsiębiorców korzysta z usług profesjonalistów od marketingu. Nasza firma specjalizuje się w skutecznych i zyskownych kampaniach Google Ads. Zapraszamy do kontaktu: https://pierwsza10.pl/kontakt/
Facebook Ads
Facebook także uruchomił narzędzie do reklamowania się na portalu. Trzeba podkreślić, że dzięki temu możemy docierać do milionów ludzi na całym świecie, to zatem atrakcyjna forma reklamy. Obsługa Facebook Ads jest intuicyjna, ale podobnie jak w przypadku Google Ads, trzeba stosować przemyślane rozwiązania przy ustawieniach kampanii.
Google Adsense, prosty sposób na zarabianie
Google Adsense to narzędzie dla właścicieli portali internetowych, które pozawala generować zysk. Dopasowuje reklamy do treści witryny i preferencji użytkowników ją odwiedzających, dzięki czemu materiały reklamowe mogą uzyskiwać dużo wyświetleń.
GSC – Google Search Console dawniej Google Webmaster Tools
Google Serach Console ( w skrócie GSC, dawniej Google Webmaster Tools) to narzędzie do monitorowania ruchu i rozwiązywania problemów na witrynach internetowych. Dzięki niemu można optymalizować treści, żeby osiągać lepsze efekty. Jeśli chcesz zdobyć podstawową wiedzę na temat wyszukiwarek i jaką pomocną rolę pełni w tym GSC polecamy kurs: Pierwsze kroki z wyszukiwarkami.