Google Adwords (Google ADS) – definicja

Google Adwords to narzędzie służące do tworzenia i publikacji reklam tekstowych, produktowych, graficznych i wideo w wyszukiwarce, w sieci reklamowej Google Display Network oraz na portalu YouTube. Nazwa narzędzia została skrócona, teraz to Google Ads.

Google Adword

Aby rozpocząć kampanię w Google Ads trzeba założyć konto i zalogować się do panelu. Tak naprawdę każdy może reklamować swoje usługi za pomocą tego narzędzia, ale żeby działania były naprawdę skuteczne, trzeba dokładnie dostosować parametry kampanii do realiów rynkowych i specyfiki branży. Jeśli szukasz porad na temat wdrożenia tego systemu reklamy, możesz znaleźć mnóstwo wskazówek w Internecie np. wpisując hasło „ Google Ads – jak zacząć?”.

Google Ads – jak zacząć?

Aby rozpocząć kampanię w Google Ads trzeba założyć konto i zalogować się do panelu. Tak naprawdę każdy może reklamować swoje usługi za pomocą tego narzędzia, ale żeby działania były naprawdę skuteczne, trzeba dokładnie dostosować parametry kampanii do realiów rynkowych i specyfiki branży. Jeśli szukasz porad na temat wdrożenia tego systemu reklamy, możesz znaleźć mnóstwo wskazówek w Internecie np. wpisując hasło „ Google Ads – jak zacząć?”.

Działania potrzebne aby rozpocząć skuteczną kampanię Google Ads:

Krok 1. Google AdWords logowanie

Aby rozpocząć skuteczną kampanie w Google Ads musimy najpierw zalogować się w panelu. Panel logowania znajduje się w linku: https://www.google.com/partners/signup?hl=pl

Krok 2. Wybieranie słów kluczowych

Korzystając z planera słów kluczowych wybieramy interesujące nas słowa kluczowe, a więc terminy za pomocą użytkownicy szukają produktów lub usług jakie im oferujemy.

Krok 3. Konfiguracja kampanii

Gdy już wybraliśmy intersujące nas słowa kluczowe, przystępujemy do konfiguracji kampanii. Jednak za nim się do tego zabierzemy dobrze jest zapoznać się z bogatą ofertą szkoleniową Google. Ofertę darmowych kursów, dostępnych w języku polskim można sprawdzić pod adresem skillshop.exceedlms.com

Google Ads – słowa kluczowe

Z planera słów kluczowych dowiemy się między innymi jak wyglądają słowa kluczowe (pierwsza kolumna), ile osób szuka danego słowa w ciągu miesiąca (średnia liczba wyszukań), jak trudność jest uzyskać najwyższa pozycję, a więc ile osób stara się znaleźć na samej górze wyników – wszystko to na skali od 0 do 100 oraz ile wynosi cena z 1 kliknięcie, wyrażona w złotych (Cena kliknięcia). Jako przykład podajemy najpopularniejsze terminy związane z tematem naszego artykułu Google Adwords

Słowa KluczoweŚrednia liczba wyszukańTrudnośćCena kliknięcia
google adwords90 50029497,90
adwords14 80030912,99
reklama google1 30061727,79
reklama w google59059912,99
kampanie google ads5907175,14
kampania google ads5907175,14
google ads kurs480615,84
kurs google ads480695,75
reklama google ads48065104,31
reklamy google ads48065104,31
kampania produktowa adwords48017,21
reklama produktowa adwords4800

Google Tag Manager

Tagi to fragmenty kodu, które służą do integrowania Twoich witryn z różnymi narzędziami marketingowymi. Dzięki nim można śledzić np. aktywność użytkowników na Twoich witrynach. Powstało specjalne  narzędzie ułatwiające zarządzanie tagami, czyli Google Tag Manager. Można ustalać w nim reguły i tworzyć zmienne.

ADS

W Google Ads można dodawać różnego rodzaju reklamy. Searchowe mają postać tekstową i wyświetlają się w wyszukiwarce, PLA, czyli reklamy produktowe, pojawiają się w sieci wyszukiwania w postaci grafik i krótkich opisów, displayowe to grafiki wyświetlane na stronach partnerów Google, wiedo publikowane są natomiast na YouTube.

Google Ads kurs

Jeśli chcesz spróbować samodzielnie prowadzić kampanię, możesz skorzystać z kursów i instrukcji zamieszczanych przez Google lub inne firmy. W Internecie można znaleźć wiele kursów np. wpisując w wyszukiwarkę „Google Ads kurs”. Pamiętaj jednak, że, aby osiągać zadowalające wyniki, oprócz wiedzy technicznej, niezbędne są również doświadczenie i szczegółowe analizy rynku. Ze swej strony polecamy kursy Google, warto sięgać po wiedzę u samego źródła.

Google Ads oferta

Prowadzenie kampanii wiąże się z opracowaniem szczegółowej strategii i z błyskawicznym reagowaniem na zmiany rynkowe. W praktyce więc mało kto decyduje się na samodzielne działanie, większość przedsiębiorców korzysta z usług profesjonalistów od marketingu. Wystarczy wpisać hasło „Google Ads oferta”, żeby znaleźć  firmy oferujące taką usługę.

Facebook Ads

Facebook także uruchomił narzędzie do reklamowania się na portalu. Trzeba podkreślić, że dzięki temu możemy docierać do milionów ludzi na całym świecie, to zatem atrakcyjna forma reklamy. Obsługa Facebook Ads jest intuicyjna, ale podobnie jak w przypadku Google Ads, trzeba stosować przemyślane rozwiązania przy ustawieniach kampanii.

Google Adsense

Google Adsense to narzędzie dla właścicieli portali internetowych, które pozawala generować zysk. Dopasowuje reklamy do treści witryny i preferencji użytkowników ją odwiedzających, dzięki czemu materiały reklamowe mogą uzyskiwać dużo wyświetleń.

GSC – Google Search Console dawniej Google Webmaster Tools

Google Serach Console ( w skrócie GSC, dawniej Google Webmaster Tools) to narzędzie do monitorowania ruchu i rozwiązywania problemów na witrynach internetowych. Dzięki niemu można optymalizować treści, żeby osiągać lepsze efekty. Jeśli chcesz zdobyć podstawową wiedzę na temat wyszukiwarek i jaką pomocną rolę pełni w tym GSC polecamy kurs: Pierwsze kroki z wyszukiwarkami